Καινοτομία και διάχυσή της από εκπαιδευτικούς του σχολείου

Η εκπαίδευση σήμερα πρέπει να είναι ευέλικτη, δημιουργική και πολύπλοκη.Το σύγχρονο σχολείο στοχεύει σε αλλαγή προτύπων για την κοινωνία, για την εκπαίδευση και για τον Δάσκαλο.

Γνωρίζουμε ότι πλέον υπάρχει μια νέα γενιά μαθητών που επιθυμεί ένα περιβάλλον μάθησης που να ενσωματώνει ψηφιακά εργαλεία, να προσαρμόζεται σε ατομικά στιλ μάθησης και να ενθαρρύνει τη συνεργασία και την ομαδική εργασία.

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού σ’ αυτό το περιβάλλον είναι να δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την καινοτομία και όχι να παρέχει έτοιμη γνώση.
Πλέον η γνώση είναι ένα ταξίδι. Ανάλογα με την πολυπλοκότητα του αντικειμένου, τις ικανότητες του μαθητή και τα μέσα που υπάρχουν, το ταξίδι μπορεί να διαφέρει σε βήματα και σε διάρκεια. Ο μαθητής συνεργεί στην εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας, είναι συνεργάτης, οργανωτής και μέσα από βιωματικές-κοινωνικές δραστηριότητες αναζητεί, κατακτά και διαχειρίζεται τη γνώση. Η διαδικασία της μάθησης είναι ενεργητική, όχι παθητική.

Κατά τη μαθησιακή διαδρομή ο δάσκαλος πρέπει να είναι παρών, να εμπνέει τους μαθητές του, να δημιουργεί την κουλτούρα της έρευνας και να υποστηρίζει τα βήματα των μαθητών του στη δική τους διαδρομή.

Η επικοινωνία και η αλληλεπίδραση δασκάλου και μαθητών πρέπει να θεωρούνται δεδομένες στο σημερινό σχολείο.

Το ανοιχτό, σύγχρονο, ευέλικτο και δημιουργικό σχολείο δεν περιορίζεται στη σχολική αίθουσα. Κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών με εκπαιδευτικές βιωματικές εκδρομές, επισκέψεις σε μουσεία και χώρους πολιτισμού και θεαμάτων 24Χ7.

Ο μαθητής δεν μπορεί να είναι ένα ποτήρι που πρέπει να γεμίσει, αλλά ένα φως που πρέπει να ανάψει.